Wednesday, May 11, 2011

The Worst And The Best

Today I don't fell like to do anything, I just wanna lay to my bed.. Haha!! Yes! Memang itulah yang aku nak malangnye tak boleh.. Bersengkang mata study sampai kul 4 pagi lebih sebab nak exam letrik.. In the end, it comes to the worst.. Serius memang betulla cakap Dr. Mahidzal.. "Stay up tak menjamin masa depan". Oh, memang tersangatlah betulnya.. Aku rasa penat je aku stay up. Time exam, blank +________+ Apa yang aku dapat?? Sakit kepala sampaila sekarang.. Huh!


Pastu macam yang aku , Lyn, ngan Tenten rancangla.. Pas exam nak gi Mid. Cari kerja.. Malangnya si Lyn ni pulak terpaksa balik sebab mak dia dah nak ambik.. Hurm.. Kita orang dah mintak dia cakap kat mak dia amek lambat sikit. Tapi tak boleh, sebab mak dia busy. Tak boleh ikut masa kita, kena ikut masa dia. So, aku pun mencarila sape lagi yang nak pegi.. Asalnya aku, Tenten, Syindut ngan Yaya nak peang laengi, sekali si Syindut ni pulak tersungkur kat katil.. So, kami pun pergi jela bertiga..

Sampai sana, kami macam tak nak buat apa.. Pastu pegi maen kat archade.. Dah habes rm2.. Ceh! Bunyi macamla banyak sangat! Dah habes maen tuh, pegi jalan2 ternampakla pulak majalah epop. Terus gi beli.. Pastu sambung jalan-jalan sambil tengok kedai yang ada vacancy.. Tapi semua takde tulis gaji dia camne.. Pastu jumpa Marsha AF tuh.. Ketiak hitam! Haha! Dia makan ngan sape ntah. 


Pastu pegi surau, Tenten ngan Yaya nak semayang.. Aku?? Hehe.. Jangan tanyala.. So, sementara tunggu diorang tuh, aku pun bacala epop dengan penuh kusyuk tanpa menghiraukan orang yang lalu-lalang. Waktu tengah tunggu tu tetiba je ade orang duduk laju-laju depan aku macam nak suruh aku tengok dia. Tapi aku buat tak hirau je. Epop puna pasal.. Kusyuk kot! Tak toleh langsung kat dia. Pastu ada sorang lagi laki berdiri sebelah aku. Aku dah mula rasa pelik.. Pastu datang lagi ramai-ramai laki berdiri keliling aku.. Serius aku memang tak pandang atas langsung nak tengok muka dorang. Kenapa?? First sebab aku ingat diorang nak pow aku.. So aku buat bodoh dunno jela.. Second, epop tu best sampai aku tak sanggup nak toleh ke tempat lain.. Hahaa! Pastu dengar salah sorang daripada dorang berdehem.. Aku pun dengan memberanikan diri pandangla ke atas dengn perlahan-lahan *takuuuut~*. Sekali tengok kosmet aku.. Aku punyalah happy tengok dorang! Haha.. Ada Izzat, Muizz, Lan Tamit, Akmal, Sam,sape lagi ek?? Waktu tu diorang je kot.. Pastu kite orang terus bergabung membentuk satu kumpulan.. Muahaha!! Ayat takle bla. Bowling menjadi sasaran kami.. 

Time maen bowling ni la tak tahan.. Aku sorang je pempuan yang maen.. Tenten ngan Yaya taknak. Tak kisahla.. Yang maen pun aku, Izzat, Sam, Muizz ngan Akmal je.. Aku memulakan permainan dengan langkah yang agak cemerlangla.. Siap ada strike tuh! Pastu bila da lepas strike, semua bola aku baling dok strike kat longkang.. Cis!!


Time maen tu yang paling best sekali time tukar-tukar nama bowlers.. Omaigod! Ni senarai nama yang kena tukar ek..

Waniey > Waniet > Kentut > Comel > Tak Comel
Sam > TNC > Sam TNC > Cirit > Shamrizz > Kharizz
Muizz > Mahidzal > Shitbrix > Barney
Izzat >Dekan
Akmal > Mohsen

Dan pemenangnya adalah... seperti yang tertera di bawah..


Eh, budak laki maen separuh je sebab wayang dorang dah nak start. So, bestla untuk Tenten ngan Yaya sebab dapat maen freee... Cis2x!! Aku maen untuk Dekan, eh Izzat.. Tengok! Aku buat strike kali keua untuk dia.. Tapi waktu tu luck aku dah hilang.. So time aku maen untuk aku asyik strike kat longkang.. Bila aku maen untuk orang, kenala pulak strike.. Duhhhh.. =.='
Tenten ngan Yaya maen untuk Sam, Akmal ngan Muizz. dan hasilnye tengok la balik gambar kat atas tuh.. Habes je bowling, sambung balik carik kedai-kedai yang ada job vacancy.. Serius banyak gila kedai yang nak guna pekerja. Tapi ada gak kedai yang racist.. Nak pekerja cina je..  hurm.. Setakat nih aku berminat dengan 3 kedaila.. Esprit, Why Pay More?? dengan Giordano.. Sebab? Gaji die bestla.. Yang lain tu taktawla.. Sebab dia tak taruk rate gaji dia macam mana.





So, insyaAllah aku bakal kerja kat salah satu dari 3 tempat nih.. Untuk korang kalau nak jumpa aku nanti kot-kotla rindu kan.. Mehla datang sini.. Huhu~

1 comment:

  1. obessed ngn ketiak!! ahahaha..amek esprit weh..x pun giordano~!

    ReplyDelete