Wednesday, May 4, 2011

Lif KK12 Sangat Best

KEPADA FADZLEEN ALWI : JANGAN TAKUT SANGATLA..

Aku selalu pegi kat kolej 12.. Boleh kata tiap-tiap hari aku pegi sane.. Konon-konon nak studyla.. Dah lama dah aku pendam benda nih. Aku takut karang aku cakap kang jadik betul-betul pulak..

Dekat situ ade dua lif. Satu ok, Cuma button nak tutup pintu lift u je yang tak berfungsi.. Satu lagi lif tuh pulak cukup sempurna la.. Button dia semua ok.. Satu je yang tak best.. Bunyi dia bile pintu nak tutup.. Mak aih! Seram kot.. Bila pintu tutup je aku selalu dok pikir bukan-bukan.. Bila dia nak bukak pun sama.

Aku selalu dok kt bilik Tenten kul 12 baru balik.. Entah kenapa lif yang bunyi seram ni pulak la yang selalu terbukak untuk aku.. Aku selalu dok berimaginasi.. Takutla kalau-kalau pintu lif tuh terbukak nampak benda seram dalam tuh.. Waaarrrgggh~ Tidak! Aku bukannya jenis yang lemah semangat, tapi mestila seram jugakkan kalau benda cam tuh jadik kat diri sendiri.. (Ingat ni movie ape??)

Nak jadikkan cerita.. Tadi macam biasala.. Tengok jam dah pukul 11.45 pm. Hurm.. Baliklah.. Aku pun tunggu la lif macam biasa.. Dan seperti biasa juga, lif seram tuh yang datang dulu. Cis!! Aku pun tekan butang ‘G’. Sampai je kat bawah pintu terbukak.. Bunyi ‘greeekk eekekeke’. Tak retila nak buat bunyi tuh.. Pastu tengok lampu pulak dok berlip-lap-lip-lap.. Wusiy!! Dan-dan ade pulak sekor kucing hitam lalu.. Wargghh!! Apakah ini semua?? Seram doh. Seram!!


8 comments:

  1. tp ak suke lif tuh....wpon lif tuh la ak tsangkut dlu.... ^.^

    ReplyDelete
  2. kau suka sbb button die ok je.. tapi lif tu seram kot.. tidak2~

    ReplyDelete
  3. stiap kali tggu lif, ak slalu harap lif tuh yg muncul....:)

    ReplyDelete
  4. yaya : nak g bilik tenten je.. watpe nak naek wing belah kau.. haha

    tenten : ye aku paham kenapa..

    ain : tingkat 7 kot.. sanggup ke nak naek tangga?? oh tidak..

    ReplyDelete