Wednesday, March 30, 2011

Shhhhh!!

Aku ada benda nak cerita kat korang.. Setiap kali bila satu tempat tu bising, macam mana korang nak bagi senyap?? Mestila korang akan cakap 'shhhhhhhh!!' kan?  'Shhhhhh!!' tu ape maksudnye? Mestila nak suruh senyap betul tak?


Haaa... Tapi hari ni aku belajar perkara baru. Kalau ikut culture orang arab, 'shhhh!!' tu maksud die kurang ajar. Benda ni biasanya kita hanya akan cakap bila marah je. Lebih kurang macam mencarutla kat sini.

Patutla bila time kelas dynamics je time sume orang bising, pastu lecturer masuk, bile ade orang buat 'shhhh!!' terus lecturer tu pandang macam nak makan orang! Lecturer tu orang arab la kan.. Serius aku takut setiap kali dia pandang macam tu.. Macam nak telan je orang yang buat 'shhh!!' tu.. Baru sekarang aku paham kenapa. dah tak pasal-pasal budak yang buat 'shhhh!!' tu kena hantar sampai 3 report. 



Tula.. tak sangkakan? Benda yang sama tapi banyak mana. Kalau kita, 'shhhh!!' tu maknenye senyapla kan.. Diorang punya maksud pulak lain. Dah tak pasal-pasal aku dapat dosa sebab mengata lecturer tu bila pandang orang menakutkan macam setan. Sorry lecturer!! Waktu tu saya tak tahu maksud dia.. huhu~



No comments:

Post a Comment