Thursday, February 3, 2011

Nail Arts

Baru-baru ni aku rase aku suke sangat dengan nail arts. semua ni sejak aku tunggu kawan aku lame sangat sampai boleh lepak2 kat depan kedai manicure / pedicure tu.. kat shopping complex mane ntah. x ingat. aku lepak situ pastu tengok die buat kuku customer die bagi cantik, buang kutikel2 kat kuku, pastu sapu ape ntah.. then, die warnakan pulak kuku customer die tuh.. aku nak buat mase tu xde duit.. duit ptptipu x masuk lagi.. so, tengok jelah yang boleh.. pada aku nail arts ni kalau pandai buat memang cantik! yela, kalau orang macam aku ni nak dye rambut xleh.. kalau boleh pun x guna sebab aku pakai tudung. so, yang bolehnye nail arts jela.. itu pun time pe'od.. bolehla nak melaram seminggu camtuh.. huhu~ dipendekkan cerita sekarang ni aku tengah pe'od.. alang2 dah pe'od tu kan, aku pakaila quitec (betul ke eja nih??).. nak tengok gambar?? nah...


tangan kiri : oren & purple

tangan kanan : silver

huhu~ kan aku cakap aku ade pegi buat ic semalam.. haha! yang kelakar tuh waktu nak isi borang dengan cap jarila.. time nak isi borang tu, tangan kiri aku pegang kertas, tangan kanan pulak menulisla.. orang laen yang nak isi borang sekali tu tengok jer jari aku.. haha! maybe diorang pelik kot tengok aku.. aku ni bertudung, tapi kuku berwarna.. mesti diorang pikir bukan2 kan? pastu time nak cap jari pun same.. mula2 cap jari kanan, pastu cap jari kiri pulak.. orang yang pegang jari aku time nak cap jari tu buat muka biasa je.. xdela die nak tunjuk terkejut sangat.. tapi mesti dalam hati ade terdetik jugak nak cakap pasal kuku aku.. mesti punyelah! mak aku pun pelik tengok aku warna kuku.. tapi die cakap orang muda, xpela.. kalau dah tua buat macam tu, buruk benor perangai!

nanti korang kalau rajin pergila surf youtube tu ha.. taip je nail arts, belambakla yg kuar.. cun, comel2 corak diorang buat.. geram aku! huhu~ selamat meminati nail arts gak ek.. :D



2 comments:

  1. kalau aku tengok pon msti dok pikiaq len punya...
    hahaha

    ReplyDelete
  2. memang pun.. aku sendiri pon kalau tgk org laen macm ni pon aku msti dok pikiaq laen.. :P

    ReplyDelete