Saturday, December 31, 2011

Dilema

Esok hari jadi ayah aku.. So, tadi aku call mak aku sebab ayah aku mesti busy.. Nak uruskan kedai baru, nak cari pekerja lagi, so aku call jela mak aku.. Mak aku cakap esok dia datang UM melawat aku.. And dia buat request jugak..


Dia request aku untuk tolong ayah aku kerja kat kedai baru dia nanti sebagai tanda sokongan lepas exam. Yela, bukan senang nak cari pekerja. Nak kena train lagi. Kerja kat kedai letrik nih kena banyak guna softskill.. Cara bercakap, cara layan customer, cara nak meyakinkan customer semua. 

So, sebagai permulaan mak aku mintak aku dengan adik aku tolong kerja dulu. Sebenarnya aku takde masalah pun nak tolong ayah aku. Problemnye sebab lepas exam nanti aku ada centralized Halusinasi kat kolej.. So sekarang aku kena pilih between my parents and my interest. seriously its a very hard decision to make..

Kalau tak tolong mak ngan ayah nampak macam tak bagi sokongan pulak.. Tapi aku sangat-sangat nak join centralized nih. Sebab pada aku inila time untuk melepaskan segala tekanan yang aku dapat time nak exam nih.. Tekananla sangatkan? Haha! ok, aku bukannya jenis yang cepat tension. Tapi pokoknya aku sangat-sangat nak join centralized nih. 

Dahla tahun ni kekurangan pelakon, and crew untuk drama kite orang.. Nih, kalau aku tak pegi lagi lagi lagi lagila kurang orang yang boleh datang. And kalau aku pegi centralized nih pon tapi tak dapat rest mak ayah, ingat boleh berjaya ke?? Takkan punye..

Ya Allah, bantulah aku.. Korang, any idea??

No comments:

Post a Comment