Saturday, September 17, 2011

Meronjeng Kat KLCC

Assalamualaikum sebagai pembuka bicara.. Baru aku perasan, selama nih aku tak pernah bagi salam kat korang kan?? Btw, semalam Hari Malaysia. So, aku ngan Tenten pun pergila ber-window-shopping kat KLCC. Apeng, kawan kita orang waktu kerja kat Metrojaya tu pon ade jugak.. Kite orang jalan bertiga jela..

Rancangnye nak pegi makan ngan tengok wayang je.. Yela, aku kan tengah sengkek. Purse hilang. Takde kad atm. Xleh keluar duet. So, macam mane nak shopping banyak-banyak kan??

Sampai-sampai je aku ngan Tenten beli tiket wayang dulu takut tak dapat seat yang best. Apeng pulak tak sampai lagi.. So, kita orang belikanla tiket dulu untuk dia. Well, actually kite orang belanje dia.. *ehem2* Saje nak mention kan? Berlagak betol!

Lepas beli tiket, aku ajakla Tenten pegi makan. Aku tak makan dari pagi kot.. Lapar! So, kite orang pekenala subway.. Tak lama lepas tuh, Apeng pon datang. Lepas makan, kite orang gi window shopping skit. Aku pulak memang dari hari tuh nak beli kasut kuliah, tak beli-beli lagi.. Masuk Converse mak aih! Punyela mahal.. Masuk Quicksilver, hurm.. lebih kurang je.. Masuk pulak Billabong, lagila mahal nak tertonggeng.. Masuk Everlast pulak.. tak sangka harga dia sangatla…. Reasonable!! So, aku dengan takde ic mahupun lesen memandu mahupun duit yang mencukupi dengan yakinnya ambik sepasang kasut dan bayar. Lepas bayar terus buat muka bangga.. Ngahahaha!!



Sebelum aku cerita lebih mengarut meh aku cite yang penting je.. Pastu aku tengok Nasi Lemak 2.0.. Serius best! Okla.. Penuh mesej tersirat. Pada korang yang taknak tengok cerita tu sebab Namawee yang punye cite, buangla jauh2 ideologi tuh.. Sebab cerita dia sangat2la 1Malaysia..

Habis je tengok wayang kite orang macam terperasan sesuatu yang baru kat Isetan. Dia dah ada bahagian foodstore!! >.< Masuk je situ alahai~ Rasa macam kat syurga dunia.. Makanan dia banyak dan nampak sedap!! Aku dengan duet yang tinggal cukup makan nih tanpa segan silu beli kek lagi kat situ.. Korang jangan risaula pasal harga dia.. Standard sestandard Secret Recipi je.. Tak mahal! Nama je Isetan, tapi harga dia memang berbaloi-baloi!






nih aku punye..


p/s: silala terliur~


Then makan dekat kat Signature.. Aku amek Tenpayaki, Tenten amek spagetti café Milano, Apeng pulak nasi ayam ngan McChicken.. Suddenly ada promoter DKNY datang promote perfume pulak.. Dahla limited edition, purple pulak tuh! Aku dahla tak boleh tahan kalau tengok barang warna purple nih.. So, sekali lagi setan bisik kat telinga aku, belila, belila.. So, aku pun termakanla pujuk rayu si setan nih.. Maka aku pon belila.. Tenten pon beli sekali!





Lepas tuh kami pon balikla dengan perasaan happy tak terkata.. Sampai bilik, kire duit.. Sengsara..

No comments:

Post a Comment