Friday, June 17, 2011

Sekarang Dah Ade Keje~ Hahaha!!

Hari Rabu lepas akhirnye berjaya jugaklah aku menjawat jawatan sebagai cashier kat Metrojaya Midvalley. Actually aku lebih harap dapat jadi sales coordinator which dalam bahasa yang lebih mudah difahami ialah promoter. Tapi sebab sekarang ni Metrojaya tengah kekurangan cashier, maka aku ngan Tenten pun dengan rela hati menerima tawaran ni. 



Dari segi yang baiknya, keje ni memang mencabar mental dan ketahanan nafsu. So, secara tak langsung benda ni mengajar kita untuk menjadi orang yang lebih bertanggungjawab.

Yang tak berapa nak baiknye, sekarang ni tengah dekat nak musim raya. Makin hari makin ramai orang yang datang. Tambah pulak Metrojaya sekarang tengah ada promosi. Memang berduyunlah orang yang datang. So, kecenderungan untuk short duit tu memang tinggi la..

Okla, meh nak cite dari mula-mula aku nak dapat keje kat sini. Macam yang aku cite dalam entri ni la.. Susah nak dapat keje kat sini. Dah penat-penat cari keje tuh tetibe kawan aku bagi idea suruh carik keje kat Metrojaya. Sebab dulu dia penah keje situ. So, aku ngan Tenten pun amek jela borang nak kerja kat situ. 

Bila balik bilik, aku tergerak nak tanya apakah itu spouse?? Sebab boleh kate semua form yang aku isi semua ade tulis spouse. Aku ingatkan maksud dia penjaga. So, setiap kali isi borang, setiap kali tula aku letak nama parents aku kat bahagian tuh. Patutla orang taknak amek kite orang kerja. Spouse tu rupa-rupanya pasangan. Tula pentingnya english education...


Esoknya kite orang hantar form tuh. Keesokan harinye kite orang dapat panggilan untuk temuduga. Selang sehari lepas tuh bermulalah karier kami sebagai cashier yang berjaya.. Muahahaha!!

First day aku masuk tak buat apa keje sangatla.. Just duduk dalam cashier room tuh pastu main cop-cop, tulis-tulis dan garis-garis voucher je. Sangat senang!! So, dalam otak aku.. "Oooo... Takdela payah mane jadik cashier nih".

Masuk second day, barula aku belajar jadi cashier yang sebenar. Giler kentanglah! Baru first day, dah ramai berduyun-duyun orang datang.. Semua beli barang mahal-mahal pulak tuh! So, even baru first day aku kenala tunjuk yang boleh jadi cekap. Haaa.. memang cekaplah! Sikit-sikit nak kena panggil supervisor. 

Tapi abang yang ajar aku tuh cakap takpe.. Slow-slow.. Tak payah nak tekan laju-laju sangat. Tak payah nak tunjuk yang awak tuh terror sangat.. Ok, tu aku yang tambah. Tapi aku paham apa yang dia rasa.. Haha! 

Semalam keje 8 jam duduk. Hari ni 8 jam berdiri. Memang sakit lututla wa cakap lu!

Kepada sesiapa yang teringin nak melawat aku tuh mehla ke Metrojaya.. *promote2!!*


Oh, btw kan.. tadi aku jumpa Lisa Surihani.. Klik sini kalau nak tau...

Okla, bye~

2 comments:

  1. Auww <3
    Cashier :D Hihi . Besh ^^

    Btw sys , you cantik gilaa :]

    ReplyDelete
  2. best jugakla jadi cashier nih...
    cantik gile?? haha! hyperbola tuh... tq!! *blushing2*

    ReplyDelete