Saturday, September 26, 2015

Dream Wedding

Semenjak habis belajar ni banyak betul wedding invitation sana sini. Boleh kata tiap-tiap minggu ada je member nak kawen. Yang tak disangka-sangka nak kawen, yang kita ingat dia forever alone, hah! Yang tula kebanyakannya yang kawen dulu. Alhamdulillah and tahniah ye semua.

Pegi kenduri kawen kawan-kawan ni sedikit sebanyak buat aku rasa tak sabar nak kawen dan selalu jugaklah berangan majlis kawen aku sendiri nanti macam mana. Nak pakai baju macam mana, deco pelamin and khemah macam mana, makeup macam mana, nak pose gambar kahwin nanti macam mana, Tambah-tambah lagi bila tengok gambar kawen diorang. Uish! Bestnyaaaa.. Boleh main pusing-pusing gown, boleh dukung-dukung, peluk-peluk, bajet2 model. So cute!




Pastu ada satu makeup artis ni. Instagram dia Herahelmi. Go check her out! Memang berkenan sangat..Makeup dia nampak sangat natural and cantik gile! Kalau ikutkan hati memang teringin sangat nak amek dia ni jadi makeup artis time aku kawen nanti. Tapi harga dia agak mahal jugaklah. So kurang berkemampuan. Mampu tengok jelah..




Aku sebenarnya takdelah mengimpikan majlis kahwin yang gah sampai kena berhutang bank atau perlu belanja sehingga 2.6 billion. Tapi aku mengimpikan sebuah majlis perkahwinan yang sempurna. Baju kahwin yang cantik dan boleh buat aku nampak kurus serta tinggi, disamping jejaka idaman disebelah, Makanan yang sedap dan cukup untuk semua orang, Family aku semua dapat berpakaian dengan tema warna yang sama. Semua orang yang datang nanti pun happy2 je. Cuaca pun baik seperti meraikan hari bahagia aku. Chewah! Pelamin untuk bergambar pun nak yang simple tapi cantik dan boleh bergambar dengan ramai orang. Yang paling penting semua perbelanjaan kahwin adalah cash dan mengikut kemampuan. Say no to hutang! Aku tengok generasi zaman sekarang ni terlebih berani. Sanggup pinjam dan berhutang demi nak nampak gah. Boleh amek hutang 2 tahun semata nak merasa pakai Iphone! Eh. Kalau teringin bebenor nak pakai iPhone, berjimat serta menabunglah dari kecik macam Kak Ros. Dapat sebijik cincin idaman dia. Kehkeh!


No comments:

Post a Comment