Sunday, September 2, 2012

Video Menggamit Kenangan :)


dulu waktu kecik2 selalu belajar guna tape yang ada cikgu nih.. ni kalau sape yang waktu kecik2 tak pernah tengok video yang cikgu ni ajar memang agak kesianla jugak.

ntah kenape tadi tadi aku nak tengok movie 2012. pasangla cd cetak rompak yang adik aku beli tahun lepas. sekali bukak-bukak, cd belajar budak tadika ni pulak.. dari nak marah terus tak jadik nak marah. bukan aku je.. sekali ngan mak bapak aku semua excited sebab video ni sangat2la menggamit memori.. cewah! macam klasik fm gitu!

nah.. sila layankan..


 
Mentari dah bersinar
Ayam pun sudah berkokok
Mari kita ke sekolah
Siapa dulu tiba

Melihat kamu ketawa
Cikgu turut gembira
Pagi cikgu, pagi muridku
Mari kita belajar


Yang tidur masa belajar
Rugikan diri sendiri
Mata pandang papan hitam
Tapi akalmu di pantai

Jikalau malas belajar
Esok kau kan menyesal
Pagi cikgu, pagi muridku
Mari belajar

Buangkan sikap malasmu
Mulakan azam baru
Pagi cikgu, pagi muridku
Mari kita belajar.

i miss my childhood so much! sian adik bongsu aku tak pernah tengok video nih..

2 comments:

  1. like! aku pun suka gila. rindu nk tgk blk. terima kasih kembalikan kenangan itu.hahha=)

    ReplyDelete
  2. dulu waktu kecik2 dlm umo 6 taun gitu.. selalu tgok cite niee.. best kot.. skrg dh besar pnjng.. teringin nak tgok balik.. :)

    ReplyDelete