Saturday, February 25, 2012

Adnan Sempit 2

Semalam aku pegi tengok Adnan Sempit 2 dengan senior aku.. kak atik and abang acap. Aku boleh bagi rate untuk filem nih 4.5/5 star la weh.. serius best, lawak dari mula sampai habes cerita, confirm rasa nak gelak guling-guling je dalam panggung tuh!

adnan sempit nih cerita pasal adnan and girlfriend dia nak kawen. tapi sebab darjat lain, parents girlfriend dia macam tak berapa nak setujula.. so diorang pun bagi syarat kalau nak kawen kena tunaikan syarat tuh dalam masa 30 hari. banyakla lawak engrish dia.. paling aku ingat "because banana already fruit two times". lepas tuh part adnan kena raba gentel-gentel kat dada. serius geli bai! tengokla lawak gile weh! nak cerita semua tak syokla kan? baik korang gi tengok sendiri.



balik dari tengok wayang tuh ingat nak terus balik sekali bila lalu depan apartment abdullah hukum tuh ternampak macam ada satu restoran nih agak cun la.. aku syak restoran tuh baru renovate. sebab sebelum ni macam tak pernah ada pun restoran tu. tambah pulak kereta yang berenti lepak kat situ agak awesome kan? fair lady kot! 


so, kite orang tanpa segan silu terus nak lepak kat situ jugak. masuk2 je kedai tuh nampak "eh, macam kenalla mamat nih, sape ek?" setelah puas mentelaah baru aku ingat "ni zizan nih.. zizan raja lawak!" 

setelah menyedari kehadiran beliau di dalam restoran itu beserta fair lady yang ada kat luar tuh, aku terus jadi tersipu-sipu malu. aku syak fair lady itu beliau yang punyela.. harapan nak mengorat beliau tlah dipatahkan oleh segolongan tomboy yang lepak dekat-dekat situ jugak.. takut bai! diorang usha panas je kat kite orang. 

setelah puas lepak kat situ, kite orang pun baliklah.. kite orang tau! tetibe tengok dia naik swift kat sebelah. duduk seat belakang pulak tuh. eh? nak cover line la tuh. disebabkan kite orang menuju ke arah yang sama, masing-masing dalam kereta abang acap excited sebab artis nak ikut kite orang balik.. eh??


No comments:

Post a Comment