Thursday, March 8, 2012

Bad News.. Too Bad..

hari ni kolej aku ada buat satu event ni called "FESARI" which means Festival Dayasari. One of the program was held here is blood donation.. Nih first time aku rasa excited nak donate blood. Sebab hari tuh aku timbang berat ngan ukur tinggi and finally mencapai jugak bmi yang ideal.. =)


so aku dengan yakinnya registerla sebagai penderma.. dah habes dah isi borang aku pon terusla pegi kat doktor nak cek tekanan darah tuh.. pastuh timbang berat.. 44kg kau!! ok, aku taw kalau korang dengar mesti rasa macam eleh.. takdelah berat sangat pon.. tapi bila aku tengok 44 kg tuh terus dapat 2 bad news tahu??

satu, aku xleh derma darah sebab berat aku tak cukup 1kg je lagi.. 2nd, waktu fisrt time aku masuk UM berat aku hanyalah 40 kg ok?? memandangkan ketinggian aku dah memang xboleh nak bertambah.. so aku expect berat aku pon akan maintain cenggitu jelah.. kalau naik pon setakat 2 kg camtula.. nih?? hamek kau! kemain lagi naiknye.. ape ntah yang aku makan..

gambar : ihsan pakcik google
tapi aku perasan jugak baru-baru nih selera makan aku macam hantu raya.. aku perempuan dan boleh habeskan 5 slices pizza hut. and ada banyak lagi add on.. pastu ada satu hari tu, aku order lamb chop, habes lamb chop, order lagi maggie goreng.. *geleng kepala*




7 comments:

  1. jadik sekarang kau derma ke x?

    ReplyDelete
  2. oh.. aku tak derma.. berat tak cukup.. =( minimum 45 kg..

    ReplyDelete
  3. kalau over 60 boleh jd penderma tak?hahaha

    ReplyDelete
  4. sama la dengan aku. haritu xcited nak derma darah. sekali timbang 39 ja berat aku. lagi gilaaaa. hahaha

    ReplyDelete
  5. luqeem : 60 ofkos le buleh!
    liya : hg 39 je?? biaq betoi??

    ReplyDelete
  6. yes.. betol.. skrg dah naik lagi jadik 45kg.. =.=

    ReplyDelete